Ela en Aishah aan het woord
We gingen een leuk project maken, over duurzaamheid.
We kregen een groepsnummer, ik had groepsnummer 7.
De cijfers gebruiken we voor de tocht.
We gingen rondlopen en keken om ons heen.
We zagen dingen die te maken hadden met: plastic, afval en energie.
Natuurlijk kreeg je ook een kaart waar je heen kon.
Als je iets zag wat te veel op de grond lag dan schreef je dat met een rood potlood.
Bijvoorbeeld: Je ziet heel veel mondkapjes dan schrijf je het op met een rood potlood.
Als je minder mondkapjes zag dan schreef je het op met groen potlood.

Na de tocht ga je weer terug naar school.
En dan schrijf je op wat je allemaal zag op een grote vel papier.
En als je klaar bent dan ga je weer naar de klas.
In de klas zit je in een andere groep.
En dan krijg je een map per groep.
Dan verzin je een naam voor je groep en het logo van je groep.
Bijvoorbeeld: Mijn groep heet De Zes Sterren en het logo heeft iets te maken met zes sterren.
We hebben dan een twee en een halve week om te bedenken wat voor ideeën we hebben.
Bijvoorbeeld: Onze groep´s idee is afval scheiden.
Zo kijken we naar het beste idee.
Na twee en een halve week gaan we naar het theater.
Dan gaat elke groep zich voorstellen aan de kinderen.
Dan gaan ze kiezen wie het beste idee heeft.
Als je wint krijg je misschien een prijsje.
De tocht was leuk en interessant.
Groetjes, Ela en Aishah